Wednesday, 23 February 2011

ayam kat kafe IPGKPM




Assalamualaikim...hye semua... Emmmmm..baru sehari tak g sekolah kuliah kan..kakak dg rindu kat ayam goreng kafeteria IPG...wahhhh...kelas gituh.... ayam kat sini memang sedap lah....kalau dulu...kakak suka sangat ayam kak imah....kak imah ni tukang masak yang best la kat belakang IPG kakak...sejak duduk asrama baru ni...dh jarang makan masakan kak imah....

pagi2 g kelas...kakak n kawan2 kakak akan serbu kafe.... g cari karipap sedap.... kalau x beli karipap kakak akan beli bihun+ ayam goreng.....ayam dia memang sedap...... kadang2 tu sangguo tunggu ayam tu ngah goreng..punya la pelanggan setia...

penah gak sekali tu...kami duk tunggu punya tunggu....ayam x sampai2....dalam hatii....terdetik gak...kalau aku tunggu lama2....rugi masa tidur aku.....emmmmm......ayam punya pasal..tunggu je la kejap....

beberapa minit lepastu....kakak dh x leh sabar dh nih...g la tanyer kat makcik tukang masak tu....eh..bukan kakak g serbu dapur....dia hantar lauk masa tu...kakak pun tanya la....

kakak : makcik.....ayam goreng lama lagi tak makcik??? (dengan penuh sopan santun nya)
makcik : lagi setengah jam ...(dengan penuh comfidentnye)

setelah membuat perbincangan dengan kawan kakak...kami pun beli la lauk lain.....

semasa nak membuat pembayaran....dengan bangganya....

mengumumkan...
ketibaan ayam goreng ke persada hidangan!!!!


dengan hati yang menggelegak kakak pun jerit....ayam gorengg!!!!!!!! kakak pun dengan marahnyer cakap "tadi kata setengah jam!!!!" eiiiiiiiiiiiiiiiiiiii sakitnyer hati nih...

terus merajuk nak makan ayam goreng....3 hari x makan ayam goreng...protes la konon...ahahha....hari ni...x g kuliah...rindu nak makan ayam goreng...esok nak kena cari ayam goreng jugakkk...








4 comments:

iDa said...

memg sedap gler beb....................
sgp tgu tok dapatkan aym goreng baru...smpai berebut2 lak..ahahahahahh

emieysandra said...

ayam peberet nih!!
dah tu je lauk yg dirasakan paling sodap ;)

normizarifah said...

ida : tu la...smpi abang tu x sempat letak..kita dh serbu dia...

mira : ayam goreng ngan kuah...terbaekkk

Fazila said...

sedapnyer ayam :)
jemput join GA akak yer

http://sweetfamilysindahouse.blogspot.com/2011/03/my-1st-give-away.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...